آزمایشگاه و پاتولوژی

آزمایشگاه بیمارستان تهرانپارس با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و بهره‌مندی از تکنولوژیست‌ های کار آزموده، خدمات وسیعی را در زمینه انجام انواع آزمایش‌های تشخیصی و پاتولوژیک ارائه می‌دهد. همچنین این آزمایشگاه به طور منظم آماده خدمت رسانی به بیماران است.
واحد آزمایشگاه شامل بخش های زیر می باشد:

بخش پذیرش

بخش پذیرش

– قسمت پذیرش و جوابدهی بیمار
– قسمت رسیدگی به پرونده های ترخیص شده
– قسمت استقرار سوپروایزر: مجهز به کامپیوتر، تلفن است و دارای کابینت بندی استاندارد جهت پذیرش و پاسخگویی به بیمار می باشد.

نمونه گیری

بخش نمونه گیری

– اتاق نمونه گیری: که مجهز به صندلی نمونه گیری و تجهیزات نمونه گیری و کابینت بندی مناسب جهت ملزومات بخش می باشد. در این بخش ترالی اورژانس مستقر است و دستشویی جهت شستشوی دست.
– دستشویی و توالت فرنگی

بخش بیوشیمی ادرار و میکروب شناسی

در این بخش بررسی و آنالیز باکتری ها وقارچ و … موجود در بدن صورت می‌گیرد. بدین منظور کشت خون، ادرار و مخاط جهت تشخیص عفونت و تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای درمان فرد انجام می‌شود.

بانک خون

بخش بانک خون

با توجه به استقرار نظام همویژلانس در بیمارستان فوق تخصصی تهرانپارس و رعایت استانداردهای بین المللی بانک خون در تمامی ساعات شبانه روز آماده تامین خون و فراورده های مورد نیاز خونی بیماران می باشد.

بخش هماتولوژی و انعقاد

هماتولوژی (خون‌شناسی) خدمات مربوط به آزمایش سلول‌های خون شامل گلبول قرمز، گلبول سفید و پلاکت‌ها و تست‌های انعقادی را ارائه می‌نماید که از جمله آن‌ها، تست‌های CBC و Hb تشخیص عفونت، آنمی ها و سرطان خون هستند.

بخش بیوشیمی خون

آزمایشات تخصصی قلبی، کلیوی، اندازه گیری گاز های خون، اندازه‌گیری دقیق اکثر ترکیبات حاصل از سوخت و ساز بدن مانند گلوکز (قند خون)، کلسترول، اوره، کراتینین، سدیم، پتاسیم و غیره در این بخش انجام می‌گیرد که می‌تواند ابتلا به دیابت، بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های قلبی را نشان دهد.

بخش هورمون

بخش هورمون شناسی بیمارستان فوق تخصصی تهرانپارس با در اختیار داشتن دستگاه های نسل سوم و چهارم هورمون شناسی آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی هورمون شناسی را در اسرع وقت انجام می دهد.

بخش پاتولوژی

آماده‌سازی بافت نمونه‌ برداری شده با جراحی و تشخیص سرطانی بودن یا نبودن نمونه‌ ها، در این بخش انجام می‌گیرد.

جستجو در سایت